۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵

رحیمی در گفتگو با مهر:

شرایط روحی نصر برای مسابقات جهانی مناسب نیست/ این تیم بدون ستاره است

شرایط روحی نصر برای مسابقات جهانی مناسب نیست/ این تیم بدون ستاره است

ناظر کمیته ملی المپیک گفت: نصر اگر قبول کند در وزن چهارم به مسابقات جهانی برود به دلیل شرایط روحی، روانی نامناسب توفیق چندانی در مکزیک نخواهد داشت.

اصغر رحیمی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: نصر تکواندو با تجربه ای است که مدال طلای دوره قبل را در کارنامه دارد و شرایط خود را به خوبی درک کرده و بدون شک برای این تصمیم خود دلیل داشته ولی من معتقدم او اگر در وزن چهارم مبارزه کند به دلیل آنکه خود را به لحاظ روانی آماده پیکارهای جهانی نکرده توفیق چندانی نخواهد داشت.

وی در مورد شرایط سخت وزن ششم در رقابتهای جهانی و  تصمیم کادر فنی برای تغییر وزن دو عضو با تجربه تیم ملی گفت: بعید می دانم که حضور نفرات برجسته در این وزن در تصمیم کادر فنی تاثیر گذار بوده باشد. ما در مکزیک مسابقات جهانی را پیش رو داریم که میدان بسیار سختی است و اغلب کشورها هم حداقل سه تکواندوکار برجسته را در ترکیب دارند و شگفتی های زیادی را شاهد خواهیم بود. به همین دلیل باید اذعان داشت که هیچ حاشیه امنیتی برای تکواندوکاران نیست. بارها شاهد بودیم که قهرمانان جهان و المپیک در رقابتهای جهانی خیلی زود حذف شده اند.

دبیر ستاد بازیهای آسیایی و المپیک در مورد وزن اول هم گفت: در وزن اول تفاوت چندانی بین نفرات حاضر در اردو نبود ، باقری برای حضور در انتخابی باید وزن کم می کرد که به این درخواست مربیان توجهی نکرد و نقیب زاده و مستعان هم شرایط فنی خوبی دارند.

رحیمی در مورد شرایط وزنی نقیب زاده در وزن اول و کم کردن وزن زیاد توسط وی گفت: نقیب زاده زیر نظر کادر فنی و پزشکان تیم ملی باید در مدت زمان باقی مانده و به مرور زمان وزن خود را کم کند. البته تکواندوکاران سایر کشورها نیز برای وزن اول مجبور به کم کردن وزن هستند و این شرایط تقریبا یکسال است.

این کارشناس تکواندو در خصوص ترکیب کلی تیم ملی هم گفت: تکواندوکاران خوبی در ترکیب تیم ملی قراردارند که خوب تمرین می کنند و انگیزه بالایی هم برای حضور در میدان جهانی دارند. این تیم به لحاظ فنی درشرایط مناسبی است که می تواند نتیجه خوبی هم کسب کند. نفرات این تیم اغلب تجربه حضور در میدان جهانی را ندارند، تجربه هم عاملی است که در میدانی چون مکزیک خیلی تاثیر گذار است.

رحیمی در پایان گفت: امیدوارم کادر فنی از مدت زمان باقی مانده بهترین بهره را ببرد و تیم ملی در آرامش تمرینات خود پیگیری کرده و با آمادگی بالا راهی مسابقات جهانی مکزیک شود.

بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهانی 24 تا 30 تیرماه در مکزیک برگزار می شود.
 

کد خبر 2071765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha